torsdag 14 april 2016

Junk


Om man börjat ifrågasätta sin tillvaro i det här samhället kan det vara en god idé att se sig omkring i sin egen lilla värld och hur man har inrättat den.
Kan det vara så att man har alldeles för mycket av livets "goda"?
Är det dags för en utrensning?
Vem vill egentligen ha en massa onödiga saker som fjättrar en med sin blotta närvaro?
Nej, bort med skiten.
För egen del har jag samlat ihop en hel del skrot som jag tänker avyttra till den lokala skrothandlaren.
Jag kör inte till den kommunala återvinningen och skänker mitt överskott till kommunchefers fallskärmar.
Nej, jag åker till någon som ger mig reda pengar för mitt skrot.
Pengar som kan återinvesteras i min verksamhet.
Ett metallåtervinningsföretag köper blandskrot, bilbatterier, koppar, aluminium, bly och mässing för att inte tala om elkabel, så kallat kabelskrot.
På bilden ser vi blandskrot, jag har ungefär 500 kilo vilket ger några kronor att omvandla till något vettigt.
Sedan är det bara att gå vidare i tillvaron och se över om det finns andra belastningar man kan göra sig av med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar